Nelly Furtado (teljes nevén: Nelly Kim Furtado) (Victoria, 1978. december 2. – ) kanadai portugál énekesnő.
Életpályája
- Kanadában született, szülei portugálok. Anyja Maria Manuela, apja António José Furtado. Édesanyja, Maria Manuela házvezetőnő volt. Énekesi pályafutását négy éves korában kezdte, amikor édesanyjával egy helyi templomban énekelt. Kilenc éves korától kezdett hangszereken játszani. Első dalát tizenkét éves korában írta.
- A zene világába 2000-ben tört be a Whoa, Nelly! című albummal, amelyről az I'm Like a Bird című dal lett népszerű. 2002-ben 4 Grammy-díjat kapott. 2003 novemberében jelent meg Folklore című albuma, erről a Forca című dal lett a 2004-es labdarúgó-Eb dala. 2006-ban Loose című albuma jelent meg. A munkálatokban főként Timbaland segítette, akivel Timbaland új albumára Justin Timberlake-kel már készítettek egy számot, amely a Give It to Me címet kapta. Negyedik stúdióalbuma, a Conózcame várhatóan 2007-ben jelenik meg. Ez lesz Nelly első spanyol nyelvű lemeze.
2000-2002: Whoa, Nelly!
Furtado első, angol nyelvű albuma 2000 októberében jelent meg a DreamWorks gondozásában. Észak-Amerikában több, mint 3.000.000. darab talált gazdára. Kislemezei: az I'm like a bird, a Turn off the light, ... On the Radio (Remember the Days) és a Hey, Man!. Nelly mukáját sok kritika érte. hiszen ekkor még nem volt divat ennyi műfaj összeolvasztása. Az amerikai Slant Magazin viszont elismerően írt az albumról.
Anyaság
2003. szeptember 20-án, Torontóban életet adott első gyermekének, Nevisnek. A lány apja Jasper Gahunia, akivel Nelly már azelőtt is jóban volt. Négy évig éltek együtt, de 2005-ben szakítottak. Nelly a Blender magazinnak azt nyilatkozta, hogy bár kapcsolatuk véget ért, Nevist közösen fogják nevelni és ők is jó barátok maradnak majd. Nevisben indiai, filippinó és portugál vér keveredik anyja és apja családja révén.és csak azt mondták, hogy a közös gyerek lévén fognak együtt lenni
2003–2005: Folklore
A második stúdió albumából az Egyesült Királyságban 200.000 darabot adtak el, és Németországban 2-szeres platina lett. A főként Kaliforniában rögzített albumról a Powerless (Say What You Want), Try, a 2004-es Labdarugó Európa Bajnokság "himnusza" a Força és az Explode került kimásolásra. A The Grass is Green című szerzeményét csak Németországban promotálta. Mindezek melett a Força című kislemeze Argentínában és Portugáliában is első lett. Nelly, 2004 nyarán Lisszabon-ba adta elő a dalt a verseny döntője előtt.
2006 – 2007: Loose
Furtado a Rock am Ring-ben 2006
Legújabb, harmadik albumát már a Geffen Records adjta ki 2006. június 9-én. Az albumot főként Timbaland producálta és felkerült rá két dal is amit Nelly-vel közösen rögzítettek. Eddig több, mint 5.000.000. daradot adtak el, és számos ország album-eladási listáin már felküzdötte magát az élre. Az album számos slágert tartalmaz, mint például az először Észak-Amerika-ban és Ausztrália-ban debütált Promiscuous. Ezek mellett kiadásra került még a Maneater, a Say it Right, az All good Things és az In God's Hands című sláger. Az albumhoz Nelly-ék számos bonusz számot is készítettek: a Te Busqué spanyol változata, Juanes-szel, amit Latin-Amerika-ban és Spanyolország-ban promotált, valamint az európai és ázsiai bónusz slágerek a Somebody To Love és a Let my Hair down. Emellett rögzítették az All Good Things olasz változatát is Zero Assoluto-ékkal olaszországi bónuszként. 2007-ben Nelly elindította Get Loose Turnéját is. A Wal Mart zenei áruház kiadta Nelly ezen korongját egyéb bónuszokkal, egy exkluzív csengőhanggal és dedikált poszterrral. Sajnos a limitált példányszámban készült lemezeket csak kizárólag Wal*Mart boltokban árúsítják az USA-ban, Kanadában és az Egyesült Királyságban. 2007-ben vendége volt a Sanremói Fesztiválon , ahol Zero Assoluto-ékkal énekelt.
Kimi Räikkönen
Kimi Matias Räikkönen (Espoo, 1979. október 17.) finn autóversenyző. Jelenleg a Ferrari Forma 1-es csapatának versenyzője. Két alkalommal végzett a világbajnokság második helyén (2003, 2005), 2007-ben pedig világbajnok lett.
Kimi Matias Räikkönen – Adatlap
A Kimi Räikkönen a 2004-es Brit Nagydíjon |
Állampolgárság |
finn |
Aktív évei |
2001 – től |
Csapata(i) |
Sauber, McLaren, Ferrari |
Nagydíjak száma |
103 |
Világbajnoki címek |
1 |
Győzelmek |
12 |
Dobogós helyezések |
41 |
Első rajtkockák |
13 |
Leggyorsabb körök |
22 |
Első Nagydíj |
2001 Ausztrál Nagydíj |
Első győzelem |
2003 Malajziai Nagydíj |
Utolsó győzelem |
aktív |
Utolsó Nagydíj |
aktív |
Pályafutása
A Forma 1 előtt
Räikkönen kilencévesen kezdett el gokartozni. 1988-ban már részt vett néhány finn ifjúsági futamon az A, B és C osztályban és első győzelmeit is learatta. 1991-ben a finn gokart bajnokság mini sorozatában versenyzett, 1992-ben a finn Rakéta Gokart Bajnokság junior osztályában. Ugyanebben a sorozatban 1993-ban a kilencedik, 1994-ben a második helyen végzett. 1995-től a finn gokart bajnokság A osztályában versenyzett, amelyben 1996-ban a negyedik helyet szerezte meg. 1996-ban részt vett a gokart Európa-bajnokságon, a világbajnokságon és az északi bajnokságban is.
1997-ben megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és negyedik helyet ért el az északi gokart bajnokság A osztályában. Részt vett a világbajnokságon is az A osztályban. 1998-ban ismét megnyerte a finn gokart bajnokság A osztályát és megnyerte az északi gokart bajnokság A osztályát is. Második helyet szerzett a gokart Európa-bajnokságon a Super A osztályban és harmadik helyet a Monaco Kupán a Super A osztályban.
1999-ben második helyet szerzett a finn gokart bajnokság A osztályában és tizedik helyet a gokart világbajnokság a Super A osztályban. Ugyanebben az évben kezdett el autókkal versenyezni a Forma–Renault bajnokságban a Haywood Racing Teammel. Első futamán a harmadik helyen végzett. Ötödik helyet szerzett a Forma–Ford Euro–kupában. A Forma-Renault téli bajnokságán négy versenyből négyet megnyert a Manor Motorsport csapattal.
2000-ben – továbbra is a Manor Motorsporttal – megnyerte a Forma–Renault brit bajnokságát, tíz futamon hét győzelmet aratott, hétszer szerzett pole pozíciót és hatszor futott leggyorsabb kört. A Forma–Renault Európa–bajnokságon három versenyen indult, ebből kettőt megnyert, összetettben ezzel a hatodik helyen végzett.
A Forma 1-ben
Sauber
2001
A Forma 1-es Sauber-Petronas csapat vezetője, Peter Sauber felfigyelt a fiatal finn eredményeire és 2000 szeptemberében meghívta egy tesztelésre, majd később még továbbiakra. Saubernek tetszett, amit látott és leszerződtette Räikkönent a 2001-es szezonra csapatához Nick Heidfeld csapattársának. Sokan kritizálták ezt a lépést (beleértve a FIA elnökét, Max Mosley-t is), mivel Räikkönen mindössze 23 versenyt futott együléses versenyautóval mielőtt Forma 1-es szerződést kapott. Mosley – és mások is – úgy vélték, hogy nagy kockázatot jelent egy ilyen tapasztalatlan versenyzőt Forma 1-es autóba ültetni.
Räikkönen azonban a teszteken megfutotta a szuperlicenchez szükséges kilométereket, így ideiglenes engedélyt kapott a versenyzésre a FIA-tól az első futamokra azzal, hogy a versenyzési engedélyét akkor véglegesítik, ha nem okoz problémát.
Räikkönen nem okozott problémát, sőt első versenyén rögtön pontot szerzett egy hatodik hellyel, miután Frentzent kizárták előle. Később a szezon során még nyolc pontot gyűjtött és ezzel a világbajnokság tizedik helyén végzett. Csapattársa, Heidfeld 12 pontot gyűjtött és hetedik lett. A két versenyző összesen 21 pontot gyűjtött és ezzel a Sauber a konstruktőri világbajnokság negyedik helyét biztosította be, ami a csapat történetének legjobb eredménye.
McLaren
2002
A 2001-es szezon során a média gyakran összefüggésbe hozta Räikkönen nevét a Ferrarival, ám végül mégsem a maranellói csapathoz szerződött, hanem annak riválisához a McLaren-Mercedeshez, amelytől a 2001-es szezon végén éppen visszavonult a kétszeres világbajnok, Räikkönen honfitársa, Mika Häkkinen. Räikkönen csapattársa a tapasztalt David Coulthard lett.
A finn versenyző első McLarennel futott versenyén, a 2002-es Ausztrál Nagydíjon rögtön felállhatott a dobogó harmadik fokára és megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A McLaren számos műszaki problémával küzdött a szezon során, Räikkönen pedig végül összesen 24 pontot szerzett és a világbajnokság hatodik helyén végzett egy hellyel Coulthard mögött, akinek 51 pontja volt. A Melbourne-i futamon kívül Räikkönen még két alkalommal állhatott dobogóra: a Nürburgringen harmadik, Magny-Cours-ban második lett.
2003
2003-ban a McLaren az előző évi autó módosított változatát, az MP4-17D-t használta és ez az autó nagyon konstans teljesítményt mutatott a szezon során – Räikkönen úgyszintén. A finn versenyző az év második versenyén, a Malajziai Nagydíjon learatta pályafutása első futamgyőzelmét, s a szezon végéig összesen tíz alkalommal állt dobogóra (egy első hely, hét második hely, két harmadik hely). Ez a kiegyensúlyozott teljesítmény – és az új pontrendszer (melyben 10-8-6-5-4-3-2-1 arányban az első nyolc kapott pontokat) – azt eredményezte, hogy Räikkönennek az évzáró Japán Nagydíjon még volt matematikai esélye a világbajnoki címre. Ebben az évben nagy harcot vívott Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya és Räikkönen a végső elsőségért. Végül azonban a Ferrari pilótája, Michael Schumacher diadalmaskodott. Räikkönen 91 pontjával mindössze két ponttal maradt el a világbajnoktól.
2004
2004-ben a McLaren ismét visszaesett – különösen a megbízhatóság terén. Raikkönent számos műszaki hiba sújtotta, így az első hét futamból mindössze kettőt fejezett be. A szezon közepén a csapat az addig használt MP4-19 kódjelű autót lecserélte az MP4-19B-re és ez valamivel jobb eredményeket hozott. Räikkönen Silverstone-ban pole pozíciót szerzett, a versenyen másodikként ért célba, Michael Schumacher a nyert a szerencsés boxkiállásos taktikának köszönhetően. Hockenheimben az élről esett ki a hátsót szárny leszakadása miatt. A Hungaroringen elektromos meghibásodás következtében szintén nem tudta befejezni a versenyt. Az ezt követő Belga Nagydíjon végre nem hátráltatta a technika és megszerezte pályafutása második futamgyőzelmét. Azonban ez csak rövid szünet volt. A pechsorozat folytatódott Monzában az autó megállt a boxban és kénytelen volt újra feladni a versenyt. Kínában újra fölállhatott a dobogóra, igaz csak a harmadik fokára, majd Japánban motorcsere és az ebből következő bűntetés miatt végül hetedikként ért célba. Az év utolsó versenyén, a Brazil Nagydíjon újra harcba szállt a győzelemért, végül második lett. A világbajnoki pontversenyben a hetedik helyen végzett 45 ponttal. Csapattársa, Coulthard tizedik lett 24 ponttal.
2005
2005-ben újabb jelentős szabályváltozásokat hoztak a Forma 1-ben. A legfontosabb az a gumiszabály volt, melynek értelmében a versenyzőknek egy garnitúra gumival kellett végigfutnia az időmérő edzéseket és a teljes versenytávot, valamint a motorszabály, amely szerint egy hajtóműnek két versenyhétvégét kellett kibírnia. A rajtsorrendről az első hat futamon két „egykörös” időmérő edzés döntött (egy szombaton, egy vasárnap), ám a nürburgringi Európa Nagydíjtól kezdve a nézők és a média általános elégedetlensége miatt eltörölték a vasárnapi időmérőt.
A szezon elején a Renault és Fernando Alonso erősen kezdett és nagy előnyre tett szert a világbajnoki pontversenyben. A McLaren az első néhány futamon azzal a problémával küzdött, hogy autójuk túlságosan óvta a gumikat, így azok nem tudtak felmelegedni megfelelően az egykörös időmérő edzésen. Miután ezt kiküszöbölték, a csapat egyre jobb teljesítményt nyújtott, Räikkönen pedig megnyerte a Spanyol és a Monacói Nagydíjat.
A Nürburgringen is vezetett egészen az utolsó körig, amikor azonban egy kockásra fékezett gumi miatt eltört az első kerékfelfüggesztése és a gumifalba ütközött. A versenyzőnek nem lett baja, de a futamot a nagy vetélytárs, Alonso nyerte meg.
A következő versenyen, Kanadában Räikkönen ismét nyert, majd a Michelin-gumikkal ellátott csapatok (a McLaren és a Renault is közéjük tartozott) által kihagyott Amerikai Nagydíj után Franciaországban harmadik lett, a Brit Nagydíjon pedig hatodik. Räikkönennek mindkét alkalommal motort cseréltek az autójában az időmérő edzés után és a szabályok értelmében ez tíz helyes büntetést vont maga után a versenyen, így a finn a mezőny közepéről rajtolhatott el.
A Német Nagydíjon Räikkönen ismét az élről esett ki műszaki hiba miatt, de aztán a Magyar és a Török Nagydíjon nyerni tudott. Az Olasz Nagydíjon megint motort cseréltek autójában, így a pole pozíció helyett csak a 11. helyről indult, s végül negyedik lett. Belgiumban nyert, de ekkor már a sok műszaki hiba miatt, ami a finnt sújtott a szezon során nem sok esélye volt a világbajnoki címre. A következő versenyen, a Brazil Nagydíjon Alonsónak a harmadik hely is elég volt arra, hogy bebiztosítsa a címet magának – és ezt meg is tette. A Japán Nagydíjon Räikkönen a 17. helyről indulva nyert az utolsó körben megelőzve az addig vezető Giancarlo Fisichellát, a szezon utolsó futamán, Kínában pedig második lett Alonso mögött.
A világbajnoki pontversenyben a finn összesen 112 pontot gyűjtött és a második helyen végzett a 133 pontos Alonso mögött. Szoros csata kettejük között a pályán vagy a világbajnoki pontversenyben nem alakult ki az év során. Räikkönen csapattársa, Juan Pablo Montoya – aki két futamot kihagyott, egyről pedig kizárták a csapat hibája miatt – 60 ponttal a negyedik helyen végzett.
2006
2006-ban újabb technikai változtatások történtek: a V10-es motorokról áttértek a V8-asokra. Ez az év újabb csalódás lehetett a versenyző számára: a McLaren teljesítménye elmaradt a fő rivális Ferraritól és Renaulttól. Az első két futamon Räikkönen kiesett, előbb az autó, azután ütközés következtében. Ausztráliában jobban alakultak a dolgok: második lett.
Európába visszatérve egy ötödik, egy negyedik, majd egy újabb ötödik helyezést szerzett. Autója ezúttal nem megbízhatatlan, hanem lassú volt. Monacóban újra a kocsi romlott el, de Silverstone-ban végre újra a dobogón láthattuk.
Kanadában Räikkönen újra a közel került a győzelemhez, de be kellett érnie az újabb harmadik hellyel. Egy újabb kiesés és egy ötödik hely után egy újabb dobogó következett. A rendkívül élvezetes, esős magyar futamon újra kiesett, miután hátulról nekiment egy lekörözött versenyzőnek.
A törökországi kiesés után 2006-os legjobb eredménye következett: második lett Monzában. Ahol szombaton a pole pozícioból indulhatott, 64-ezred másodpercel előzve meg M. Schumahert. Egy kiesés után két ötödik hellyel búcsúzott a McLarentől.
Évad közben rengeteg pletyka röppent fel, hogy 2006-ban lejáró kontraktusa után hova igazol, esetleg marad-e a McLarennél. Végül a Ferrarit választotta, három évre szerződött a csapathoz.
Ferrari
2007
2007-ben a Ferrarihoz szerződött. Első futamát rögtön meg is nyerte. Ezek után teljesítménye elmaradt a várttól, nemcsak a McLarenek, de csapattársa, Massa is jobb teljesítményt nyújtott. Ám mire kritikusai már leírták, Franciaországban és Angliában is futamot nyert, ezzel újra bajnoki esélyesként emlegetik. A német futamot technikai hiba miatt dobogós helyről kényszerült feladni. A belga nagydíjat zsinórban harmadszor nyeri meg, és megnyerte a világbajnoki címet.Az utolsó futam előtt a világbajnoki pontversenyben a harmadik helyen állt, 7 ponttal lemaradva az akkor vezető Lewis Hamilton mögött. A brazil nagydíjon azonban megnyerte a versenyt, míg Alonso csupán a harmadik, Hamilton pedig a hetedik lett. A pontértékek szerint így 1 ponttal szerzett többet, mint Hamilton, és megnyerte a 2007-es világbajnokságot az izgalmas versenyen és még annál izgalmasabb évadot követöen.
Családja
Räikkönen 2007-es sisakja az
Iceman felirattal
Családja
Nős, felesége Jenni Dahlmann, a 2000-es finn és skandináv szépségkirálynő. Esküvőjüket 2004. július 31-én tartották. Gyermekük nincs, Svájcban élnek. Van egy Rami nevű testvére aki szintén autóversenyző, és ő is nős férfi. Van egy németjuhász Ajax nevű kutyája.
Becenevek
Kimi Räikkönen "hivatalos beceneve" az "Iceman", azaz Jégember. Ezt a nevet a McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis adta neki utalásként nyugodt természetére, illetve északi származására. Az "Iceman" felirat Räikkönen bukósisakján is látható.
Fernando Alonso
Fernando Alonso Díaz (Oviedo, 1981. július 29.) spanyol autóversenyző, 2005 és 2006 forma 1-es világbajnoka és egyben az eddigi legfiatalabb Forma 1-es világbajnok.
Fernando Alonso Diaz – Adatlap
Fernando Alonso a 2004-es Amerikai Nagydíjon |
Állampolgárság |
spanyol |
Aktív évei |
2001 – től |
Csapata(i) |
Minardi, Renault, McLaren |
Nagydíjak száma |
105 |
Világbajnoki címek |
2 |
Győzelmek |
19 |
Dobogós helyezések |
49 |
Első rajtkockák |
17 |
Leggyorsabb körök |
11 |
Első Nagydíj |
2001 Ausztrál Nagydíj |
Első győzelem |
2003 Magyar Nagydíj |
Utolsó győzelem |
aktív |
Utolsó Nagydíj |
aktív |
A Forma 1 előtt
Alonso egy kétgyermekes családban született Spanyolország Asztúria tartományában. Édesanyja egy áruházban dolgozott, édesapja robbantási szakértő volt egy bányában. Van egy nővére, Lorena.
Fernando Alonso édesapja, José Luis amatőr gokart versenyző volt, aki szerette volna, ha gyermekei is osztoznak szenvedélyében. Épített egy kis, Forma 1-es autót formázó gokartot akkor nyolc esztendős lányának, aki azonban nem mutatott érdeklődést a sport iránt. Fiának, az ekkor három esztendős Fernandónak azonban megtetszett a gokartozás és ez meg is határozta a jövőjét.
Innentől kezdve édesapja különböző spanyolországi gokartversenyekre nevezte be fiát, s Fernando általában sikeres is volt. Alonso nyert három spanyol gokart bajnokságot (1994, 1996, 1997), második helyezést szerzett a gokart Európa-bajnokságon és 1996-ban megnyerte a junior gokart világbajnokságot.
Alonso 1999-ben kezdett el autókkal versenyezni a Forma Nissan Open sorozatban. Ekkor találkozott az egykori spanyol Forma 1-es pilótával, Adrián Camposszal, aki a menedzsere lett. Alonso megnyerte a bajnokságot, 2000-ben pedig a Forma–3000-ben folytatta pályafutását. Ebben a sorozatban egy futamot nyert (Spa-Francorchamps) és a bajnokság negyedik helyén végzett.
A Forma 1-ben
Teljesítménye nyomán felfigyelt rá a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és menedzseri szerződést kötött vele 2000 decemberében. Briatore rögtön be is juttatta Alonsót a Forma 1-be, így a spanyol versenyző a 2001-es szezont – mindössze 19 évesen – már mint a Minardi csapat versenyzője kezdhette meg.
A Minardi a mezőny leggyengébb autója volt és Alonso nem tudott vele pontot szerezni. Arra azonban jó volt debütáló éve, hogy Forma 1-es tapasztalatokra tegyen szert egy viszonylagosan nyomás nélküli környezetben.
2002-ben menedzsere, Flavio Briatore úgy döntött, hogy a Renault-hoz viszi Alonsót, mint tesztpilóta. Alonso nem örült annak, hogy nem versenyezhet, ám Briatore úgy ítélte meg, hogy hasznos lesz a fiatal versenyző számára, ha egy évig ismerkedik a csapattal és az autóval, mielőtt versenyzői állást kapna.
2003-ban a versenyzési lehetőséget meg is kapta a spanyol pilóta a Renault-nál, ahol az olasz Jarno Trulli volt a csapattársa. Alonso a Malajziai Nagydíjon megszerezte az első rajtkockát, amivel ő lett a Forma 1-es történelem eddigi legifjabb pole pozíciósa – Rubens Barrichello rekordját döntve meg. Később a szezon során, a Magyar Nagydíjon pályafutása első futamgyőzelmét is learatta – s ez szintén rekord volt: Bruce McLarentől vette át a legfiatalabb futamgyőztes címet. A szezon végén Alonso 55 pontjával hatodik volt a világbajnoki pontversenyben.
A 2004-es szezonban a spanyol pilóta nem nyert versenyt – csapattársa, Jarno Trulli azonban győzött Monacóban. Általában véve is a szezon elején Trulli tette az erősebb Renault-pilóta benyomását. Az év második felében azonban Trulli eredményei egyre gyengébbek voltak, végül pedig három futammal a szezon vége előtt elbocsátották a csapattól, noha ekkor még több ponttal rendelkezett a világbajnoki pontversenyben, mint Alonso. 59 ponttal végül Alonso a világbajnokság negyedik helyét szerezte meg.
Alonso az Indianapolis-i futamon, 2005-ben
2005-ben Giancarlo Fisichella lett Alonso csapattársa a Renault-nál és megnyerte a szezon első futamát Ausztráliában. Alonso a harmadik helyen végzett. Ezt követően a spanyol három futamot nyert sorozatban (Malajzia, Bahrein, San Marino), s fölényes vezetést szerzett a világbajnoki pontversenyben. A szezon során még négy versenyt nyert (Nürburgring, Magny-Cours, Hockenheim, Sanghaj) és Brazíliában bebiztosította a világbajnoki címet. Alonso 24 évesen és 59 naposan a forma 1 eddigi történetének legfiatalabb világbajnoka lett.
A szezon során a McLaren-Mercedes versenyzője, Kimi Räikkönen került a legközelebb ahhoz, hogy veszélyeztesse Alonso elsőségét, ám a McLaren akut megbízhatósági problémái miatt sosem alakult ki igazán éles helyzet kettejük között sem a világbajnoki pontversenyben, sem pedig a versenypályán. Räikkönen két alkalommal is Alonso elől esett ki a versenyből (Nürburgring, Hockenheim) és számos alkalommal kellett motorhiba miatt a mezőny közepéről indulnia. Alonso végül 21 ponttal verte meg Räikkönent a pontversenyben (133 pont 112 pont ellenében).
Alonso jellemzője a szezon során a megbízható, egyenletes, ugyanakkor a kockázatot kerülő versenyzés volt – amit talán a legjobban az a jelenet példáz, amikor a Brazil Nagydíjon védekezés nélkül hagyta maga mellett elmenni Juan Pablo Montoyát. Alonso végig a világbajnoki címet szem előtt tartva versenyzett és ezért sokszor nem törekedett a futamgyőzelemre, hanem inkább a biztos célba érkezésre és pontszerzésre koncentrált, hiszen a szezon elején megszerzett előnye (amikor a McLaren még gyengélkedett) és a későbbi McLaren műszaki hibák nem tették szükségessé, hogy támadjon.
A szezon utolsó két versenyén, amikor már bebiztosította világbajnoki címét és nem volt komoly kockázata a manővereknek, Alonso agresszívebbé vált, s ennek köszönhetően a Japán Nagydíjon a 16. helyről indulva a harmadik helyen végzett – emlékezetes módon megelőzve az egyre romló gumikkal küzdő Michael Schumachert az R130-kanyarban.
A Kínai Nagydíjon a Renault a csapatvilágbajnoki címet is bebiztosította Alonso futamgyőzelmével és Fisichella „hátvédmunkájával” (az olasz sokáig feltartotta a két McLarent ezzel téve lehetővé Alonso számára, hogy előnyre tegyen szert).
A 2005-ös szezont követően Alonso számos kitüntetésben részesült, különösen hazájában, ahol egy külön kifejezést is alkottak az ifjú Forma 1-es pilótát körülvevő rajongásra: Alonsomania. A versenyző 2005 végén megkapta az „Asztúria Hercege-díjat”.
2005. december 19-én Alonso váratlanul bejelentette, hogy 2007-től a McLaren-Mercedesnél folytatja Forma 1-es pályafutását.
2006. Alonso tehát egy évig még Briatore kezei közt versenyzett nyert hét futamot(Sakhir,Melbourne,Catalunya,Silverstone,Monaco,Suzuka) hét második helyet(Sepang,Imola,Nürnburgring,Magny-Cours,Istanbul,Shanghaj,Interlagos)nem volt harmadik, negyedik, de kétszer volt ötödik(Indianapolis,Hockenheim). Érdekes futama volt az imolai hiszen az egész versenyen 2 másodperces hátrányon belül autózott Michael Schumacher mögött, de előzni nem tudott. A török nagydíjon is ez volt , de ott megelőzte a ferrari pilótáját , és a japán nagydíjon el is dőlt a vb, hiszen Alonso úgy lett első , hogy Schumacher előle motorhiba miatt kiesett. Ekkor ha a Brazil nagydíjon akár egy pontot is szerez, akkor világbajnok. Schumacher csak akkor lett volna világbajnok ha a spanyol egy pontot sem szerez, és Schumacher nyer. Ám a végén Alonso második, Schumacher pedig élete legjnagyobb futamán az utolsó helyről került a 4. helyre. Többek között Raikkönenet, Fisichellát, Barrichellot, és Heidfeldet is megelőzte. Alonso igy 2-szeres világbajnok lett 134 pontot össze gyűjtve. Schumacher 121 pontot szerzett 13 porttal kevesebbet mint Alonso. A brazil nagydíj után érzékenyen megköszönte a csapatnak a lehetőségeket és a nagyszerű munkát. 2007.Irány a McLaren.
Fernando Alonso és Lewis Hamilton
Magánélet
Fernando Alonso házas, felesége Raquel del Rosario Macias, egy spanyol pop együttes énekesnője, akivel a versenyző egy rádióműsorban ismerkedett meg, amelyre Del Rosario Macias Alonso kérésére ment el.
Becenevek
Alonsót hazájában sokszor hívják "Magic Alonsónak" (azaz "Varázslatos Alonsónak"), ami egyben utalás hobbijára, a bűvészkedésre is.